Retourneren

Wanneer u niet tevreden bent over het geleverd product hebt u de mogelijkheid om dit terug te sturen.
Hiervoor moet voldaan worden aan de volgende voorwaarde : “Het artikel is nog in dezelfde staat als deze waarin het geleverd werd”.

U hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering hebt u nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

Wat kost het retourneren van mijn product?

Als het een fout is van onze kant (fout in de bestelling), zijn de retourkosten gratis en heeft u de keuze tussen een terugbetaling van de geretourneerde artikels via bankoverschrijving, of via een waardebon geldig op onze site.
Voor elke andere reden zijn de retourkosten voor uw rekening. U hebt ook hier de keuze tussen een terugbetaling van de geretourneerde artikels via een bankoverschrijving, of via een waardebon geldig op onze site.

Wat zijn de voorwaarden om van uw herroepingsrecht gebruik te maken?

Voor alle producten gekocht bij Little Kameleon heeft u volgens de Belgische wet betreffende de handelspraktijken, de voorlichting en bescherming van de consument van 12 april 2010, een bedenktijd van 14 kalenderdagen.
Deze periode gaat in op het moment van in ontvangstname door u of namens u. Tijdens de bedenktijd verwachten we dat u zorgvuldig omgaat de goederen en de verpakking. Er is geen verzakingsrecht wanneer het product en de verpakking niet meer in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren.

Wanneer u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht dient u dit binnen de gestelde 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product via hello@little-kameleon.be kenbaar te maken. Aan het afzien van de aankoop is geen betaling van een boete verbonden en dit kan zonder opgave van de redenen.

Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking geretourneerd worden.

We zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag, binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour, terugstorten mits het geretourneerde product in goede retour werd ontvangen.

Hoe stuur ik mijn artikelen retour?

Allereerst laat u ons weten dat u één of meerdere producten retour wil sturen. U stuurt een e-mail naar hello@little-kameleon.be met daarin de vermelding van het
ordernummer, de producten die u wil retourneren, de reden van retour en uw bankrekeningnummer. Na ontvangst van uw mail, verwijzen we u door naar een portaal om de retour aan te melden.
Goederen moeten worden teruggestuurd naar het volgend adres:
Little Kameleon
De Theuxstraat 21
1040 Etterbeek

Wanneer uw retourpakket ons bereikt heeft, zorgen we voor de verder nodige stappen zodat alles binnen 14 dagen afgehandeld wordt.

Wij zullen verzoeken tot retournering in ieder geval slechts goedkeuren indien het een compleet product betreft (bijvoorbeeld, de twee onderdelen van een kledingset moeten samen worden geretourneerd), het product nog niet werd gewassen of gebruikt (anders dan redelijk gebruik voor tweedehands kledij) en de producten in de originele verpakking worden teruggestuurd.
Het is uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de producten veilig en beschermd zijn gebleven terwijl ze in uw bezit waren. Behandel de artikels met zorg en retourneer ze in de staat waarin ze aan u zijn geleverd. Pak de producten zorgvuldig in.

Vervanging of terugbetaling kan pas plaatsvinden nadat alle terug te zenden producten door ons zijn ontvangen.

Als je producten retourneert:
• die je niet mag terugsturen,
• die zich niet in de oorspronkelijke staat bevinden,
• die niet goed zijn verpakt,
• waarvan producten ontbreken,
• waarvoor je niet voor de aflevering hebt betaald of
• waaraan je niet de benodigde zorg hebt besteed bij het terugsturen van die producten,

behouden we het recht voor om uw retourzending te weigeren en terugbetaling af te wijzen of om u kosten in rekening te brengen voor benodigde reparaties.

Wat moet ik doen wanneer mijn pakket beschadigd is bij levering?

Stuur ons binnen 48u na ontvangst enkele foto’s via het emailadres hello@little-kameleon.be. Nadien bekijken we samen verder hoe we dit oplossen, zoals bijvoorbeeld een terugbetaling.

Wat moet ik doen als mijn bestelling onvolledig is?

Neem contact met ons op via hello@little-kameleon.be en we helpen u graag verder.